Friday 29 July 2011

Joplin

Idag har vi tilbragt dagen i byen Joplin. I denne by var der en kraftig tornado for ikke så lang tid siden, så meget af byen lå stadig i ruiner. Men heldigvis var Joplin's shoppingcenter ikke ramt ;-)


Først et billede af min dejlige kop som jeg har brugt hele ugen i campen.


da vi skulle spise lunch i Joplins lions club, fandt vi da lige en avis hvor vi var i, fra den anden dags museums besøg. Josephine (også fra danmark) og jeg var på billedet i avisen.


Lige et lille sødt billede af Gabriel fra Brasilien og Jeg, fra da vi spiste lunch. Og ja.... det er mig der har klippet hans hår. På nuværende tidspunkt har han ikke dette hår. Han var ved en rigtig frisør idag, og fik det hele af. det skulle han, da det ikke er acceptabelt at have hår som dette i USA. Det er ikke så normalt som det er i Danmark og mange andre lande :-).


Efter lunch kørte vi rundt i byen Joplin og så hvordan tornadoen havde skadet store dele af byen. det var virkelig tragisk. Den club som jeg er med her (lions club) hjælper de mennesker som nu står uden et sted og bo, med mad.



På billederne oven over, ses et hospital og en skole, som nu er helt ødelagt.


Da vi kom hjem skulle der pakkes, for imorgen skal vi tilbage til vores første familie i St. Louis. Vi blev nødtil at begynde idag da vores værelse ikke lige frem er nemt at gøre rent lige nu.


Men selvfølgelig skal vi også have lidt sjov den sidste aften i camp, med slik fra alle landene. De to drenge fra Finland havde saltlakrids, og der var mange der aldrig havde smagt det før.



No comments:

Post a Comment